Wednesday, September 4, 2013

tidak ku minta begini jadinya......

Assalamualaikum

Selamat hari ke duapuluh lapan beraya

Raya dah basi pun…baru nak update…apedehal ?!

Sekarang aku bukan nak cerita pasal raya tapi pasal………semua benda. Sedar tak sedar dah dekat 3 bulan aku meneroka ‘bumi indah’ Dato’ Harun. Indah la sangat kan. Kahkah. K.

Dalam tempoh itu juga aku rasa macam lifeless gila…. Bangun pagi terpaksa….. pergi sekolah terpaksa….. balik sekolah rela ! hahahaha !

Hm tetibe aku rasa macam nak cari kerja part time. Pagi sekolah, petang kerja. Tapi aku sure aku tak tanya lagi  ibu ngan abah jawapan nya mesti tak boleh ! Habis SPM tunggu result sampai 5bulan pun aku tak kerja, ni pulak belajar sambil berkerja. Aku bukan apa, tetibe timbul keinsafan taknak menyusahkan abah je. Aku tengok abang happy je belajar sambil berkerja. Tak payah nak tunggu abah susah-susah bank-in kan duit setiap bulan. Hmmmm

Semenjak dua tiga menjak ni macam-macam masalah datang bertimpa-timpa berpusu-pusu masuk dalam kepala otak aku tapi takde satu pun yang sudi keluar. Bajet tak ayat aku ? kahkah. Memang muka penuh bermasalah agaknya aku ni. Tapi kan tak pernah pulak aku cuba menyelesaikan. Hahaha ! Sebab aku rasa kan aku ni terlalu memikirkan benda yang remeh temeh yang tak berfaedah tu pasal lah masalah banyak bertimbun. Jadi aku cuma mampu tunggu dan lihat saja lah apa yang akan berlaku seterusnya. Biarkan masa berlalu dan membawa semuanya pergi. Kahkahkah. K.

Tapi sebenarnya kan aku update ni sebab aku nak cerita sesuatu. Ehem. Aku teringin tau nak berkawan dengan seseorang ni, tapi aku malu. Eh ? Sejak bilakah aku tau malu ? kahkah. Aku malu dengan dia je hihi. Hari-hari nampak tapi segan nak tegur. Jadi cuma mampu usha dari jauh jelah hmmmm. Macam mana nak start tegur eh ? nak cakap apa ?

hai ! sihat ?”

“hai ! dah makan ?”

Macam tu ke ? Seriously aku memang taktau macam mana nak start kan sesuatu perhubungan. Cewah ayat kahkah.  Tapi ni benar belaka tau. Dia ter ‘lalu’ sebelah aku pun aku dah segan gila nak mampos, rama-rama dalam perut jatuh dan mati bergelimpangan, jantung rasa macam nak terkeluar, mata terpaku memandang, lidah kelu untuk berkata-kata dan aku hanya mampu teresenyum sepanjang hari. Hebat cerita dia.

Tetibe teringat pulak kata-kata seseorang yang lain, yang masih terberkas dalam fikiran aku. Seseorang yang dulu selalu ada untuk aku, selalu menitipkan semangat dan sokongan disaat aku memerlukan tetapi atas kekerasan kepala dan kedegilan hati aku, dia pergi meninggalkan aku perlahan-lahan tanpa aku sedar dan tidak dapat dikesan hingga sekarang. Terpoyo pulak ayat.

selagi awak tak mencuba nasib dalam percintaan awak, sampai bila-bila pun awak takkan jumpa pemilik tulang rusuk tu"

Menurut kata dia, aku sendiri tak pernah serious dengan perasaan aku. Ye ke ? hmmmmm. Aku rasa sebenarnya aku sendiri yang cuba menghindarkan menseriouskan perasaan aku. Faham tak ? Tak faham search jela google ke pe. Kahkah.

Takpelah. Banyak masa lagi. Aku baru 18 tahun. Takdelah desperate sangat nak berkasih pun. Jodoh ada dimana-mana kan. Tapi, aku teringin nak kahwin dan ada nak. Puih gatalnya ! kahkah.

“Kalau suka takperlu luahkan. Simpan. Balas dengan doa. InshaAllah akan sampai jodohnya”

Kemusykilan disini. Sebenarnya cerita, happy ending  dalam novel semua tu memang tak pernah wujud kan ? Kita je selalu over baca nenangis… Semua tu hanya fantasi penulis, tapi aku selalu berangkan nanti aku akan tulis kisah cinta aku dengan si Encik Jodoh dalam novel. Sweet tak aku ? Barulah ada cerita novel yang realiti kan ? kahkahkah gitu katekoo. Puihhhh !




Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Followers

Mr. Know It All